Цель проекта: Изучить историю развития, культурные ценности двух столиц: Лондона и Москвы, сравнить и найти их возможные общие черты.
Обоснование: посетив летом Лондон, столицу Великобритании, мы заметили, что Москва и Лондон, как две столицы, имеют что-то общее между собой, в частности, в архитектуре. Возможно, общие характеристики имеются в истории развития двух городов, в культурных ценностях, в быте и традициях.
Знания, полученные в ходе исследования, необходимы при изучении английского языка и страноведения Великобритании.
Гипотеза: страны и народы, разговаривающие на разных языках, находящиеся на большом расстоянии друг от друга, имеют много общего между собой. Это проявляется в истории и культуре, в частности, в общих чертах Москвы и Лондона.
Вложение | Размер |
---|---|
Буклет проекта "Две столицы - один мир" | 413.53 КБ |
Презентация проекта "Computer games: for and against" | 2.95 МБ |
Слайд 1
George Nosov , Polina Fomina , students of the 7 th FormСлайд 3
to get to know the importance of computer games for children; to learn the types of computer games; to know the rules or proper playing.
Слайд 4
It is good to play computer games because they improve imagination, logical thinking and attention. It is bad to play computer games because they do children much harm.
Слайд 5
The first game was invented by a student Columbine High School in 1962. In 1972 the computer game era started an arcade style platform. The first 3D interactive animation appeared in 1993.
Слайд 6
It is an effective means for improving learning abilities, imagination and critical thinking. Computer games can be used as educational tools. Children learn to operate a computer playing computer games.
Слайд 7
Computers harm children`s health. They become overweight, less active sitting much. Children forget to control the time, they don`t read books and don`t do their homework. Children become aggressive and nervous if they spend too much time playing games. They get addicted to the games.
Слайд 8
Arcade games – destruction of virtual enemies, monsters ; Logical games – puzzles, Tetris, draughts, chess; Role playing – a gamer has a certain role ; Strategy or Policy – a gamer is a commander ; Simulation – a player is a pilot, a captain or a racing driver; 3 D – Action – everything is like the reality .
Слайд 13
Advantages Disadvantages Playing video games develops … It causes… - attention - aggressive behaviour - imagination - health problems - critical thinking - hypodynamia - skills of creativity - addiction - skills of operating a computer - lack of activity
Слайд 14
Follow the rules of proper playing. Choose the type of the game.
Слайд 15
Observe the time spent on games : 1 Form – about 10 min ; 2 – 4 Forms - 15 min ; 5 -7 Forms – 20 min ; 8 – 9 Forms – 25 min ; 10 – 11 Forms – 30 -40 min ; Organize your place : 50 sm from the monitor. Do exercises for your eyes and muscles.
Слайд 16
Thank you for your attention
Барсучья кладовая. Александр Барков
Прекрасное далёко
Сказка об одной Тайне
Зимний дуб
Рисуем акварельное мороженое