Контрольно-измерительные материалы по бурятскому языку. 5 класс
Контрольно-измерительные материалы уровневых контрольных работ по бурятскому языку. 5 класс
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
kimy_5_klass.docx | 32.8 КБ |
Предварительный просмотр:
Контрольно-измерительные материалы
по бурятскому языку
5 класс
Составила:
Учитель бурятского языка МАОУ «СОШ№2 с УИОП»
Догданова М.М
Шалгалтын даабаринууд
5-дахи класс
- Подставить нужные гласные (а, э, о):
бүрх..г, жэм..с, алирһ..н, мойһ..н, х..луун, с..хо, үүл..н, сурх..й.
- Распредели слова на 2 группы:
Бууза, басаган, саахар, экономист, хартаабха, печени, шоно, ангуушан, шандаган, тэнгэри.
1. хэн?________________
2. юун?______ __________
- Напиши правильно предложения.
(Я) эжыдээ туhална… . (Она) хатар хатарна. (Ты) ном уншана… .
(Наша) hургуули томо. Энэ (моя) дэбтэр.
- Правильно написать предложения:
А) Ерэбэ, hэрюун, намар.
Б) Һургуулидаа, үхибүүд, ошоно.
В) Минии, амтатай, каша, эжы, шанаа.
- Составить предложения: о себе; о школе; о друзьях.
Шалгалтын даабаринууд. 1 четверть.
5-дахи класс
1 вариант
- Подставить нужные гласные (а, э, о):
онг..со, хайрс..г, хүүх..лдэй, х..нхо, ш..гай, түр..лхид, нэг..н, заг..һан.
- Написать слова соответствующей теме:
Хγнэй бэеын хуби: _________________________________________________________,
Хубсаhан _________________________________________________________________,
Эдеэн ____________________________________________________________________,
Амhарта __________________________________________________________________,
Нааданхай ________________________________________________________________,
Υнгэ______________________________________________________________________.
- Подобрать нужное окончание родительного падежа:
Баяр… ном hонин.
Эж… плати улаан.
Нүхэр… үһэн хара.
- Дописать предложения, используя слова для справок:
Минии самса хүхэ …
Жаргалда олон нааданхай …
Энэ шинии …
Слова для справок: бии, бүмбэгэ, үнгэтэй.
- Перевести предложения на русский язык:
- Энэ минии бүлэ.
- Энэ сагаан хилээмэн.
- Машада ногоон шарнууд бии.
- Минии Мэргэн ахай бүмбэгѳѳр наадана.
Шалгалтын даабаринууд. 2 четверть
5-дахи класс
1 вариант
- Запись предложений под диктовку, затем перевести на русский язык:
Эжы сай шанана.
Аба миисгэйдэ хайрсаг хэжэ байна.
Эгэшэ телевизорээр кино хараа.
Би үдэшын хоол эдеэд, ном уншахаб.
- Списать, дописывая суффиксы (-жа, -жо, -жэ) и нужное вспомогательное слово, затем перевести на русский язык.
Шана__ , арша__, бэшэ__, сэбэрлэ__, дуула__.
- Перевести словосочетания:
А. мыть руки,
Б. делать зарядку,
В. возвращаться домой,
Г. выходной день,
Д. работа по дому.
- Дополнить предложения, чем может заниматься ученик в это время:
Хорин хоёр сагта ….
Арбан гурбан сагта ….
Найман сагта ….
Арбан долоон сагта ….
Арбан юһэн сагта ….
- Составить рассказ «Минии үдэр».
Шалгалтын даабаринууд. 2 четверть
5-дахи класс
2 вариант
- Написать предложения под диктовку, затем перевести на русский язык:
Эжы сай шанана.
Аба миисгэйдэ хайрсаг хэжэ байна.
Эгэшэ телевизорээр кино хараа.
Би үдэшын хоол эдеэд, ном уншахаб.
- Списать, дописывая суффиксы (-жа, -жо, -жэ) и нужное вспомогательное слово, затем перевести на русский язык.
Унша__ , хара__, ошо__, хэ__, бэлдэ__.
- Перевести словосочетания:
А. режим дня,
Б. чистить зубы,
В. идти в школу,
Г. приходить домой,
Д. убираться дома.
- Дополнить предложения, чем может заниматься ученик в это время:
Хорин сагта ….
Арбан зургаан сагта ….
Долоон сагта ….
Арбан табан сагта ….
Арбан юһэн сагта ….
- Составить рассказ «Минии үдэр».
Шалгалтын даабаринууд. 3 четверть
5-дахи класс
1 вариант
- Выпиши слова по теме «Школа»:
Зураг, самбар, туулай, хонхо, тахяа, даабари, литэ, зөөхэй, эрдэм.
- К данным глаголам подобрать имен существительные:
…. зурана
…. дуулана
…. харуулна
…. хөөрэнэ
- Спиши, изменяя слова в скобках в родит.падеже, переведи предложения на русский язык:
- (Дарима) шугам стол дээрэ хэбтэнэ.
- (Дэбтэр) гадар ногоон үнгэтэй.
- (Баабгай) һабар томо.
(Хэшээл) һүүлдэ репетиции болохо.
(Бадма) ном соо гоё зурагууд бии.
(Миисгэй) һабар жаахан.
- Дать развернутые ответы на вопросы:
1.Ши хэн гэжэ нэрэтэйбши?
2.Ши хэдытэйбши?
3.Шинии дуратай багша хэн бэ?
4.Шинии дуратай хэшээл ямар бэ?
- Восстанови порядок слов в предложениях:
- Олон, һургуулида, сугларба, үхибүүд
- Һурагшын, багша, заһана, алдуу.
- Саарһа, эгэшэ, үнгэтэ, хайшална.
- Газаа, Һургуулиин, ургана, сэсэг.
Шалгалтын даабаринууд. 3 четверть
5-дахи класс
2 вариант
- Выпиши слова по теме «Школа»:
шүлэг, таабари, могой, дуун, хонин, саарһан, тоһон, хурууд, хэрэгсэл.
- К данным глаголам подобрать имен существительные:
…. хайшална
…. сээжэлдэнэ
…. уһална
…. таана
- Спиши, изменяя слова в скобках в родит.падеже, переведи предложения на русский язык:
- (Хэшээл) һүүлдэ репетиции болохо.
- (Бадма) ном соо гоё зурагууд бии.
- (Миисгэй) һабар жаахан.
- Дать развернутые ответы на вопросы:
1.Ши хэн гэжэ нэрэтэйбши?
2.Ши хэдытэйбши?
3.Шинии дуратай багша хэн бэ?
4.Шинии дуратай хэшээл ямар бэ?
- Восстанови порядок слов в предложениях:
- Үхибүүд, манай, һурадаг, һайн.
- Һурагша, багшын, абаа, ном.
- Саарһа, Туяна, үнгэтэ, няана.
- Гоё, Һургуулиин, класс соо, сэсэгүүд.
Шалгалтын даабаринууд. 4 четверть
5-дахи класс
2 вариант.
- Расставь буквы в нужном порядке и запиши получившееся слово:
1) а,б,а,л,г,ай, –
2)т,а,г,ю,н –
3)д, а, х, г, а –
- Выписать названия животных: үргэн, жаахан, гүрөөһэн, байгаали, шоно, хандагай, амитад, хэрмэн, олон.
- Составить словосочетания:
Шара-ягаан Боро Хүсэтэй Томо | баабгай үнэгэн хандагай шандаган |
- Составить предложения из данных слов.
1) хото, түрэл, Улаан-Үдэ, минии.
2) дуратайб, түрэл, нютагтаа, би.
3) тайгада, амитад, бии, олон, манай.
4) далай, Байгал, гүнзэгы, эгээл.
- Составить мини-рассказ на выбор «Минии нютаг» или «Байгал», используя опорные слова:
тунгалаг, сэбэр. гол горход, дуратайб, байгаали, Буряад орон, нютаг.
.