Конспект урока: Мой город
Цели: - закрепить лексический и грамматический материал,
- развивать творческие и коммуникативные способности обучающихся;
- познакомить с достопримечательностями г.Саранска;
- воспитывать чувство любви к родному краю.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt.docx | 24.09 КБ |
Предварительный просмотр:
Тема: Мой город. Монь ошезе.
Цели: - закрепить лексический и грамматический материал,
- развивать творческие и коммуникативные способности обучающихся;
- познакомить с достопримечательностями г.Саранска;
- воспитывать чувство любви к родному краю.
Оборудование: презентация, карточки, карандаши.
Ход урока.
1.Орг.момент.
- Шумбратада, шабат. (Здравствуйте, дети)
- Шумбратада, Оксана Николаевна. (Здравствуйте, О.Н.)
- Тячи тейнек, иднят, састь инжихть, шарфтама и шумбрандатама мархтост, мярьгтама «Шумбратада, инжихть». (Сегодня к нам на урок пришли гости, повернитесь и поздоровайтесь с ними: Здравствуйте, гости)
- Озада, шабат. (Садитесь дети)
- Корхтатама мокшекс. (говорим по-мокшански)
- Дежурнайсь, кие аш класса? (Дежурный, кого нет в классе?)
- Кодама тячи шись? (Какой сегодня день?)
- Кодама ванды ули шись? (Какой будет завтра день?)
- Кодама ульсь иссяк шись? (Какой вчера был день?)
2.Мотивация.
- Мезьса тячи тинь пачкодеде школав? (На чем вы добрались сегодня в школу?)
- Мезе няеде мзярда моледе ялга? (Что увидели, когда вы шли пешком?)
- Мезьса тинь тядянте и алянте пачкодькшнихть работама вастозост? (На чем добираются ваши родители до работы?)
- Кода тинь арьсетяда - велеса улихть троллейбуст? (Как вы думаете в деревнях и селах есть троллейбусы?)
- Мезе няйхтяма вальмять пачк? (Что видим через окно?)
- Тяни арьсетяма, мезень колга минь мархтонтт тячи карматама корхтама? (Теперь давайте подумаем, о чем же мы с вами будем сегодня говорить?)
5 мин
3. Беседа о Родине, о любви к родному краю.
- Эрь ломантти жалка эсь шачем ширец, коса сон шачсь и кассь, косот сонь тядяц и аляц. Иднят, минь эрятама оцю странаса, конань лемоц Россия. Минь республиканьке Мордовиясь тя Россиять аф оцю пялькскац. Мордовиять столицац- Саранск ошсь. Саранскяйсь явф колма районга: тя Пролетарскяй, Октябрьскяй и Ленинскяй. А тяни монь аф оцю азксозень кельгома ошеньконь колга поладсы Кузнецов Димась. (Каждому дорог тот уголок страны, в котором он родился и вырос. Дети, мы живем в большой стране России. Республика Мордовия является лишь небольшой частью нашей страны – России. Населенный пункт, в котором мы живем, - является небольшой частью нашей республики – Мордовии. Столица Республики Мордовия, как вы хорошо знаете, - Саранск. г.Саранск разделен на три района: Пролетарский, Октябрьский, Ленинский. И мой небольшой рассказ о нашем любимом городе дополнит Кузнецов Дима.)
Мин 10
3.Анализ содержания учебного материала
- Тячи, иднят, минь мархтонтт тийхтяма экскурсия кельгома Саранскяй ошеньконь эзга. Тинь карматада нинге сяда лама содама сонь колганза. Ки лангса тейнек эрявкстыхть маршрутнай каготкат, коза тинь карматада няфнема эсь содама шинттень. (Сегодня мы с вами отправимся на экскурсию по нашему родному, любимому городу Саранску. Каждый из вас откроет для себя что-то новое и интересное. В пути нам понадобится маршрутный лист, в котором вы должны отмечать какие знания показали на станциях.)
* Кда тинь лац карматада работама, то крьвязи якстерь светкясь. (Если вы хорошо работали, то экскурсионному автобусу будет светить красный огонек.)
* Кда аф пяк лац, крьвязи сянгяря светкясь. (Если вы работали не в полную силу, то загорится зеленый.)
* А кда ефси аф лац, то тюжя светкясь. (Если вы совсем не работали, то желтый цвет.)
- Туме. (Мы отправляемся в путь.)
3мин
4.Работа по теме урока.
- Эрь группать парта лангсонза азкс Саранскяй ошть колга, сон эряви лацкас лувомс и мумс ответ кизефксть лангс. (У каждой группы на парте текст о г.Саранске, ваша задача прочитать его выразительно и найти ответ на вопрос после текста.)
а) Саранск ошсь эвондась тёжянь кота сятт нильгемонь васенце кизоня. Сонь эсонза ульсь кафта этажса кемоньшка куд. Тяйня ульцянза ульсть рдазуфт. Шуфтонь ёмла куттне илять вайсесть шобда ульцятненди.
Вопрос: Кодама кизоня эвондась Саранск ошсь?
б) Саранск ошса улихть музейхть, театрат, библиотекат, памятникт. Сембе мирса содаф скульпторть Степан Дмитриевич Эрзянь лемса музейсь. Музейса лама скульптурада, конат тифт шуфтста. Скульптуратне пяк мазыхть.
Вопрос: Месть улихть тя ошса?
В) Саранск ошень машина кинь вокзалть инголе мраморнай колонна лангса ащи памятник, кона лемтьф аф пели цёратненди-стратонавттненди. Синь лемсост Мордовиять столицаса улихть ульцят.
Вопрос: Кинди лемтьф тя памятниксь?
* Заполнение маршрутного листа
7мин
5.Физминутка
Тяни, шабат, стятама (встаем)
Тяза- тоза ваттама (смотрим по сторонам)
Таргафтама сюренякс, (подтягиваемся)
Лиенттяма гуленякс, (летаем)
Салаване озатама. (садимся)
Тяни минь аф нолатама.
3мин
6.Повторение лексического материала.
- Минь городнеконь эса касыхть лама шуфтонят, азсаськ синь лемснон рузкс. (В нашем городе растет много разных деревьев. Назовем их на русском языке.)
- Тяни мокшекс. (Посмотрите внимательно и вспомните название деревьев на мокшанском языке.)
1гр. Келу, кузня. (Береза, ель.)
2гр. Пиче, тума. (Сосна, дуб.)
3гр. Уштор, пизелкс. (Клен, рябина.)
*Заполнение маршрутного листа
4мин
- Минь республиканьке козя вирьса. Тоса лама жуватада. Азсаськ васенда мокшекс лемснон, а тоса етафтсаськ рузкс.(Наша республика богата лесами. В лесах живет много различных животных. Нам нужно перевести название животных с мокшанского языка на русский язык.)
1гр. Офта, келазь.(Медведь, лиса)
2гр. Нумол, сеель. (Заяц, ёж)
3 гр. Врьгаз, ур. (Волк, белка)
*Заполнение маршрутного листа.
4мин
7.Повторение - закрепление нового материала и числительных.
- Тяни макстама ответт кизефксненди. Кда кона командась аф содасы или аф лац максы ответ, то ушеды отвечама омбоце командась. (Сейчас ответьте на вопросы. Если команда затрудняется, то право ответа переходит следующей команде).
1гр. – Мзяра районда Саранскяй ошть эса ? (На сколько районов делится город Саранск?)
- Кодама числительнай тинь азоде? (Какое числительное мы с вами произнесли?)
2гр. – Кодама республикаса минь эрятама? (В какой республике мы живем?)
- Мзяра городтонза минь республиканьконь? (Сколько городов в республике?)
- Кодама числительнай тинь азоде? (Какое числительное мы с вами произнесли?)
3гр. – Мзяра районда минь республиканьконь эса? (Сколько районов в нашей республике?)
- Кодама числительнай тинь азоде? (Какое числительное мы с вами произнесли?)
*Заполнение маршрутного листа.
4мин
8.Повторение цветов
- Тяни сембонди тяфтама заданиясь: эряви рисавамс архтомс минь флагоньке. Лятфтасть, кодама минь республиканьконь флагоц. А мзярс работатада кулхцондтама мороня «Шачем крайняй». (Теперь общее задание: вам нужно нарисовать и разукрасить флаг Мордовии. Вспомните цвета Мордовского флага. Пока вы работаете послушайте песню «Шачем крайняй».)
*Заполнение маршрутного листа
2мин
8.Рефлексия учебной деятельности
- Мезень колга корхтаме урокса? (О чем говорили на уроке?)
- Мезе од содаде? (Что нового узнали?)
- Мезе лятфтаде? (Что вспомнили?)
- Кона заданиясь ульсь теентть стака? (Какая работа вызвала для вас затруднения?)
- Минь экскурсияньке пачкодькшни пенцты. Тяни эрь командась путсы маршрутнай каготканц доскати, и азсы кодама отметка путы эстеест, кодама цветта сяда лама. (Вот и подходит к концу наша экскурсия. Руководители групп, прикрепите свои маршрутные листы на доску и скажите какую отметку вы себе ставите, какой цвет преобладает на ваших станциях.)
3мин.
- Мекольти, иднят, ванцаськ и лятфтасаськ тага весть Саранскяй ошеньконь мазы вастонзон. (Посмотрите еще раз и вспомните красивые места нашего любимого города.)
4мин
-Няемозонк, шабат.
- Няемозонк, О.Н.