Программа ликвидации пробелов по английскому языку
тест по английскому языку (8 класс)
Тест для внутришкольного тестирования
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
programma_likvidatsii_probelov.doc | 33.5 КБ |
test_dlya_vnutrishkolnogo_itogovogo_kontrolya_po_angliyskomu_yazyku_v_1.docx | 29.4 КБ |
Предварительный просмотр:
Согласовано:
Заместитель директора по УВР
МБОУ ЦО №5
Муравлянникова А.С./_____________
Программа
ликвидации пробелов в знаниях
Учащегося 8 класса «В» Карпова Романа
получившего неудовлетворительную отметку по учебному
предмету английский язык
По итогам 2015/2016 учебного года
Учитель Власенко Наталия Сергеевна
№ п/п | Название темы | Мероприятия по устранению пробелов в знаниях | Формы контроля по каждой теме | Дата проведе-ния итогово-го контро-ля | Анализ проведённой работы (результативность) | |
Использу- емый учебный материал, источники | Сроки проведе-ния (указать период) | |||||
1 | Мир вокруг нас.Климат в англоговорящих странах | Упр.1-5стр.34 | Октябрь 2016 г. | |||
2 | Земля нуждается в друге,не так ли | Упр.2-4стр.56 | ||||
3 | Средства массовой информации | Упр.1-3стр.86 | ||||
4 | Известные люди,добившиеся в жизни успеха собственным трудом | Упр.2-6стр.110 | ||||
5 | Праздники в англоговорящих странах и в твоей стране и семье | Упр.21-27стр.112 | ||||
Подпись учителя __________________/_________/
Ознакомлены:
Родители (законные представители)
несовершеннолетнего учащегося
________________________/___________/______________/
(Ф.И.О.) (подпись) (дата)
Предварительный просмотр:
Тест для внутришкольного итогового контроля по английскому языку в 8-м классе к учебнику М.З. Биболетовой "Enjoy English"
- Власенко Наталия Сергеевна, учитель английского языка
1. Обведите кружком букву, соответствующую правильному варианту ответа:
А:What is the weather like in St. Petersburg now?
B: ___________cloudy and sunny, the temperature is + 7 degrees C.
a: there is
b: there was
c: it is
d: this was
2.1. В каком времени употребляется глагол в предложении? Соотнеси написанное в столбцах 1 и 2. Запиши в таблицу цифры, соответствующие предложениям. В столбце 2 есть одно лишнее утверждение, которое не нужно использовать.
| 1. Past Perfect |
Ответ: | |
A | |
B | |
C | |
D | |
E | |
F | |
G |
2.2. Заполните пропуски, поставив глаголы в правильной форме, используяPresent, Past , Future Simple:
Many years ago different natural disasters 1)___________(happen) on our planet. People 2)_______(suffer) from hurricanes, tornadoes, floods, droughts and volcano eruptions which 3)_______(destroy) cities, 4)_________(carry) away houses and even farm animals. People 5)_________(lose) their homes. Many of them 6)_______(die) during terrible earthquakes and hurricanes.
Nowadays scientists 7 )_______(try) to predict these catastrophes. Emergency workers together with the police and the army 8) ________(help) people in difficult situations.
Hopefully in the future researchers 9)_______(learn) more about nature and 10)________(invent) new machines and devices which 11)__________(help) to predict all possible dangers. People 12)_______(have) a better chance to protect themselves.
3. Выбери и обведи ответ “да”, если ты согласен с утверждением, и ответ “нет”, если ты не согласен с утверждением:
Определенный артикль “the”употребляется:
Да | Нет | С названиями сторон света |
Да | Нет | С именами и фамилиями |
Да | Нет | С названиями океанов, морей, рек, каналов |
Да | Нет | С существительными, являющимися единственными в своем роде |
Да | Нет | С названиями городов, улиц, площадей |
Да | Нет | С названиями стран, содержащих слова federation, republic, union, states, emirates, kingdom |
Да | Нет | С названиями единичных островов и горных вершин |
Да | Нет | Перед существительными с прилагательными в превосходной степени |
Да | Нет | С названиями горных цепей, групп островов, пустынь |
4. Заполните пропуски, поставив предлоги since/for:
1. I haven’t seen him ______ Monday.
2._______centuries people have been living here.
3. Are you planning to stay here______ a week?
4. Wait ______10 minutes, I’ll be back.
5. People have been throwing away so much litter ______ the last 20-30 years.
6. She’s been bullied ______she came to this school.
5. Впишите в пропуски глаголы в правильной форме, используя Past Simple, Past Perfect, Past Continuous:
For Steve that morning was the same as before. He 1) _______ (get up), 2)_______(brush) his teeth, 3) ______ (have) breakfast and 4) _____ (go) to school. While he 5) _________ (walk) along the street he 6) _________ (remember) the quarrel they 7) ________ (have) the day before. His mother was right. He 8) _______(never help) her with the housework or shopping. She 9) _______ (have to) work and look after his younger brother Ben. By the time Ben 10) ________ (be born) his parents 11) _______ (divorce).
“This day will be different”, he 12) _______ (think). Before he 13) _____ (take) Ben from the kindergarten he 14) _________ (wash up) and 15) ________ (take out) the rubbish. He 16) _______ (want) to help his mother because he 17) ________ (never do) that before. By 7 o’clock he 18) _______ (finish) his biology project and 19) _______ (get down) to the essay their English teacher 20) _________ (give) them a week before.
When his mother 21) ______ (come) in he 22) ________(cook) dinner for the family and Ben 23) _____(play) with his favourite toy car. “Now I’ve got a man to rely on”, she 23) _____(say) and 24) ______(smile).
6. Впиши в пропуски артикли a/an/the, где необходимо:
1.____Milky Way is ___ Galaxy we live in.
2. Travelling in ___space has been a dream of many generations of people.
3._____ sea was not warm enough for swimming so we went to ____nearest cafe for some tea.
4. _____UK, _____Canada, _____ USA, ______ Bahamas, ____ Australia, ______ New Zealand and ____ Barbados are just some of the English-speaking countries.
5. ____Earth moves round ___ Sun with ____ speed of 30 m/s.
6.____Irtysh is one of ___ longest rivers in Siberia.
7. In Moscow region there is a nice place for fishing -____lake Senezh.
7. Впишите в пропуски слова, образованные от данных в скобках:
1. Air, water pollution and huge landfill sites are the most important ___________(environment) problems.
2. Droughts have turned this oasis into a ________ (fruit) desert.
3. Thanks to modern technologies hurricanes can’t do much ______ (damage) to these buildings.
4. Alarming ______ (predict) of this famous scientist made everyone shiver.
5. In the USA tornadoes are the most widespread ______ (nature) disasters.
6. The more trees we cut down, the more animals and birds stay ______ (home).
7. _______ (ecology) education should become a part of a school programme.
8. Закончите предложения, поставив глаголы в скобках в правильной форме. Используйте условные предложения II,III и смешанного типа:
1. If I _____ (be) bullied, I would tell my parents about it.
2. I _____ (give) you this book yesterday if I had finished my literature essay.
3. If you ____ (be) braver, you could become a war correspondent.
4. If she ______ (phone) me yesterday, I would meet her at the airport this morning.
5. If people______ (not invent) books, a lot of knowledge from the past would have disappeared.
6. If people ______ (can) predict natural disasters, there wouldn’t be so many victims.
7. The Dead Sea _____ (not dry out) if people hadn’t used the water for getting necessary minerals.
8. If you ______ (follow) the school rules, you wouldn’t have been expelled.
9. Выбери во втором столбике формы, подходящие по смыслу и грамматически в предложения в первом столбике. Впиши в пропуски соответствующие буквы. Во втором столбике есть один лишний вариант, который не нужно использовать:
1. She ____ like apples, now she prefers bananas. 2. I _____ going to bed late as I watch my favourite soap opera on TV. 3. Teenagers want to be independent and some parents can’t _____ it. 4. 50 years ago people _____ have on-line mass media. 5. Nowadays teenagers _______ PCs and laptops for communication. | get used to used to use am used to didn’t use to don’t use to |
10. Определите, какие из данных существительных являются исчисляемыми (отметьте их в таблице знаком +), а какие – неисчисляемыми (отметьте их знаком -):
1.bully | |
2.victim | |
3.money | |
4.news | |
5.information | |
6.independence | |
7.advice | |
8.threat | |
9.rubbish | |
10.weather | |
11.disaster | |
12.pollution | |
13.article | |
14.packaging | |
15.waste | |
16.kind | |
17.damage |
11. Подберите в пропуски подходящие по смыслу слова из второй колонки. Впишите в пропуски буквы, соответствующие выбранным словам. Некоторые слова можно использовать более одного раза:
1._____ he says, don’t believe him. 2._____ hard I try, I can’t forget about it. 3. “You’ll always remember this place _____ you go”, she said. 4. ______ the bully is, he should be punished. 5._______ she is asked for help, she’s always busy. 6._______ late you come, do phone me! 7. ______ you do, a true friend will support you. | a. whatever b. wherever c. whenever d. whoever e. however |
12. Передайте информацию в косвенной речи в прошедшем времени, обращая внимание на времена, обстоятельства места и времени:
1. She protested: “Bullying must be punished.” 2.”So much litter has been thrown away on the beach these days”, said the volunteer. 3. The policeman was asked:”How many people have suffered in the accident?” 4.”E-books will not replace paper ones”, said the librarian. 5.”Have you chosen which programme to watch?” I asked her. 6.”Where did you see them yesterday?” asked their mother. 7. “You can see me in the show tonight”, smiled Lucy. 8.”Let’s meet next week”, they offered. | 1. She said________________________________ 2.The volunteer said ________________________ 3.The policeman was asked___________________ 4. The librarian said______________________________________ 5. I asked__________________________________ 6. Their mother asked _______________________ 7. Lucy said _______________________________ 8. They offered_____________________________ |
13. Закончите предложения, поставив глаголы в скобках в правильной форме:
When I was a little boy my parents always 1) _____ (make, I) read a lot of books. Moreover, they 2) ____ (ask, I) retell the information I had read trying to enlarge my vocabulary. The 3) _______ (not let, I) go out until I’d finished my reading. None of my friends’ parents 4) __________ (tell, they) do the same, so I started hating books.
Surprisingly I do the same now with my children. I 5) __________ (want, they) broaden their mind and become well-educated people. However I 6) _____________ (not tell, they) which books to read, I’m just trying to give them the right direction otherwise they’ll hate reading. This is definitely not what I want to get as a result.
14. Образуйте выражения, используя глаголы do/make.Впишите их в пропуски:
1. __________________fun of someone
2. __________________friends
3.___________________homework
4.___________________ money
5. ___________________your best
6. ___________________the shopping
7. ___________________the washing
8. ___________________ an exercise
9.___________________one’s bed
10.__________________ a mistake
11.__________________tea, coffee
12. _________________ a phone call
13. _________________ the housework
14. _________________nothing
15.__________________ plans
15. Заполните пропуски, используя относительные местоимения who(whom)/that/which:
1. Is he the photographer _________________ took these dramatic pictures?
2. In our school library one can find any books______________are popular today: fairy tales, fantasy books, science fiction.
3. This is the CD book ______________ my father gave me as a birthday present.
4. Bullying is a kind of behavior ____________________ shouldn’t be tolerated.
5. James Cameron is the film director ___________________I’d like to meet some day.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
система работы по ликвидации пробелов по русскому языку
В данной статье представлена сформировавшаяся в течение многолетней педагогической деятельности система работы по ликвидации пробелов ...
Рабочая программа занятий кружка по английскому языку «Презентация и проектная деятельность на английском языке»
Проект – это интеллектуальная, практико- и личностно- ориентированная деятельность. Проект - это возможность учащихся выразить свои собственные идеи в удобной для них творчески продуманной форме:...
Программа развивающего часа по английскому языку "Домашнее чтение на уроках английского языка"
Чтение оригинальной художественной литературы на изучаемом языке способствует развитию устной речи, обогащает словарный запас, знакомит с культурой и литературой страны изучаемого языка, развивает ана...
План ликвидации пробелов по русскому языку
План ликвидации пробелов учащихся, получивших неудовлетворительную оценку....
РАБОЧАЯ ПРОГРАММА элективного курса по английскому языку для среднего общего образования (базовый уровень) «ТЕХНОЛОГИИ ИЗУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА» Срок освоения программы 2 года (с 10 по 11 класс)
Элективный курс «Технологии изучения английского языка» с входящими в него модулями выполняет следующие функции:позволяет развить базовый курс английского языка и помочь подготовиться к сд...
Рабочая программа ликвидации пробелов ЗУН учащихся по математике
Проблема неуспеваемости беспокоит всех: и взрослых, и детей.Чтобы найти средство для преодоления неуспеваемости, надо знать причины, порождающие ее. ...
Рабочая программа "Ликвидация пробелов знаний по математике"
Главный смысл деятельности учителя естественно-математического цикла состоит в том, чтобы создать каждому обучающемуся ситуацию успеха. Успех в учении - единственный источник внутренних си...