Разработка урока по теме "Rights".
методическая разработка по английскому языку (11 класс) по теме
Разработка урока по теме "Rights" для учащихся 11 классов. УМК "Английский язык 10-11" авторов Кузовлева В. П., Лапа Н. М., Перегудовой Э. Ш. и др
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
rights_1_urok.doc | 61.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Разработка урока по теме: “Rights”.
Тема урока: “Rights”. Права.
Цели урока:
1. Развивать навыки коммуникативной компетенции по видам речевой деятельности в области:
- Устной речи на базе неподготовленного диалога - обмена информацией.
- Аудирования на материале видеороликов и аудиотекста. Использовать различные виды контроля аудирования: ответы на вопросы.
- Чтения текста с полным пониманием содержания прочитанного.
- Письма в виде обобщающих тезисов.
Задачи урока:
- Практиковать учащихся в употреблении нового лексического материала по теме “ Rights”, повторить способы словообразования «прилагательное-существительное», «глагол-существительное».
- Знакомить учащихся с некоторыми страноведческими понятиями, такими как «Организация Объединенных Наций», «Генеральная Ассамблея», расширять их кругозор.
- Развивать психологические характеристики мыслительной деятельности учащихся, включая внимание, память, логическое мышление, языковую догадку.
- Содействовать повышению интереса и мотивации к изучению иностранного языка.
- Содействовать воспитанию толерантности, политической грамотности в их повседневной жизни.
Ход урока:
- Введение. Приветствие учителя и объявление темы урока.
Good morning students! Good morning, colleagues! I am glad to see all of you today and happy to start our lesson.
The theme of our lesson is “ RIGHTS”. What do you know about rights? (студенты вспоминают лексику по теме).
- Have you heard of the organization the United Nations? Where is it situated? Let’s read the text and find out what it is about.
Работа с новой лексикой из текста:
Try to guess the meaning of these words: create for, security, sign, permanent, membership, justice.
United Nations
The United Nations is an international organisation of countries. It was created for many reasons:
• There should be peace and security in the world after the Second World War.
• Countries should be friendly to each other.
• Countries should help each other solve problems.
• Human rights should be respected everywhere in the world.
After the Second World War the allied countries got together to discuss in which ways such an organization could be created. In 1945 50 countries got together in San Francisco and signed an agreement that created the United Nations. The United States invited the new UN to set up its headquarters in New York. The building was finished in 1952 and has been the permanent seat of the UN until today.
Membership
Membership is open to all peace - loving nations. Today there are about 200 countries in the UN - only very few have not become members.
The main parts of the UN
There are 5 main parts in this organization:
• The General Assembly
• The Security Council
• The Economic and Social Council
• The International Court of Justice
• The Secretariat
- Now answer the questions. Фронтальная работа – ответы на вопросы. Развитие навыков устной речи.
- What is the UN?
- For what reasons this organization was created?
- Where is the main office of the UN?
- How many countries are there in this organization?
- What are the main parts of organization?
- So We talk with you about Children rights. Now you’ll watch video https://www.youtube.com/watch?v=mJggYdw3I0k (Аудирование ).
- Работа с новой лексикой.
MEDICAL TREATMENT
REGISTER
VOTE
CLAIM THEIR RIGHTS
MIND
SECURITY
PROTECTION FROM VIOLENCE
MARRIAGE
PREGNANCY
DISASTERS
EXPLOITATION
ABUSE
PROSPECT
ACCESS
ENSURING
CHALLENGE
- Работа с текстом. Чтение с полным пониманием содержания прочитанного, заполнение пропусков недостающими словами). Here you can see the same text you have just watched. Read it and put the words into right places.
Rights.
Children have a right to …………………..!
Babies
Babies need healthy mothers, medical …………..
need to be registered.
So that later they ……..go to school, vote, claim …….. rights.
They need
Food and water
Clothing
Someone who is always there for them.
They need food for the mind
Time and space to play.
They need infrastructure.
They need education
They need exercise
They need friends.
They need these things too: trees and ………… environment.
They need security and protection …………….
They need protection from …………….. marriage,
They need protection from …………….. at a young age.
They need protection from natural ……………..
They need protection from exploitation and abuse.
And they also need prospects: a good professional training, access ……………………., work.
Children have rights.
Give children a future by ensuring children’s rights worldwide!
A challenge for all of ………….
That’s why we also need you!
- Аудирование, заполнение пропусков недостающей информацией). Now you know more facts about Children Right? Can you name some of them? I want you to watch one more video and do one more task. While watching the video you’ll have to fill in the blanks with the proper words. Write them into your answer sheets.
Video - https://www.youtube.com/watch?v=mJggYdw3I0k
- Now the last task. (Мозговой штурм. Навыки письма в виде тезисов, блок-схем. Во время этой работы звучит песня М. Джексона Black or White)
Brainstorm your ideas about rights. Put any idea, any fact you remember about rights now, at the end of our lesson. While doing the task I want you to listen the song of M. Jackson – Black or White. If you like this song, you can see the words. Does anyone want to tell us what you have written down? (спросить 1-2 учащихся о том, что они запомнили из урока).
- Thank you all for your work today and good bye!
M. Jackson – Black or White.
I took my baby | On a global scale |
MEDICAL TREATMENT REGISTER VOTE CLAIM THEIR RIGHTS MIND SECURITY PROTECTION FROM VIOLENCE MARRIAGE PREGNANCY DISASTERS EXPLOITATION ABUSE PROSPECT ACCESS ENSURING CHALLENGE | MEDICAL TREATMENT REGISTER VOTE CLAIM THEIR RIGHTS MIND SECURITY PROTECTION FROM VIOLENCE MARRIAGE PREGNANCY DISASTERS EXPLOITATION ABUSE PROSPECT ACCESS ENSURING CHALLENGE |
Rights.
Children have a right to rights!
Babies
Babies need healthy mothers, medical treatment.
They need to be registered.
So that later they can go to school, vote, claim their rights.
They need
Food and water
Clothing
Someone who is always there for them.
They need food for the mind
Time and space to play.
They need infrastructure.
They need education
They need exercise
They need friends.
They need these thing too: trees and clean environment.
They need security and protection from violence.
They need protection from early marriage,
They need protection from pregnancy at a young age.
They need protection from natural disasters.
They need protection from exploitation and abuse.
And they also need prospects: a good professional training, access to information, work.
Children have rights.
Give children a future by ensuring children’s rights worldwide!
A challenge for all of us.
That’s why we also need you!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока по теме: Методы решения задач по теме «Системы счисления» в различных средах.
Урок можно использовать при повторении курса информатики в 11 классе, учащимся предлагается вспомнить алгоритмы перевода чисел из одной системы счисления в другую, работу в среде эле...
Методическая разработка урока по теме «Разработка проектов в системе программирования Visual Basic»
Данный урока проводился в группе первокурсников техникума.Тип урока: комбинированный, использовался контроль знаний, закрепление практических навыков. На уроке использовались разноуровневые задания.Це...
Методическая разработка урока по теме «Тема, идея, проблема текста».
Как показал опыт, при сдаче ЕГЭ по русскому языку в написании сочинения (часть С) у учащихся возникают затруднения именно в выделении проблемы пр...
Методическая разработка урока по теме "Вклад отечественных ученых в разработку учения о высшей нервной деятельности"
Тема «Высшая нервная деятельность. Поведение. Психика.».Урок «Вклад отечественных ученых в разработку учения о высшей нервной деятельности».Цель урока: освоение учащимися знания о вк...
Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта
Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта...
Методическая разработка по геометрии (8 класс) по теме: Разработка урока по теме "Параллелограмм".
План-конспект урока по геометрии для 8 класса.Урок разработан учителем математики Шунаевой Т.А. Тема урока: Параллелограмм. Решение задач.Цели урока Продолжить формирование умений решать задачи н...
Разработка урока по теме «Решение задач с помощью рациональных уравнений, применяя метод подобия. ( первый урок по теме)» (8 класс)
На уроке показано, как для решения задачи можно применять подобие треугольников.Данная разработка урока содержит технологическую карту....