открытый урок
Предварительный просмотр:
ГБОУ СОШ № 104
Конспект открытого урока английского языка
В 3 « А» классе
учителя английского языка
Аникиной Валентины Николаевны
15 февраля 2013 года.
Цель урока: формировать коммуникативную, лингвистическую компетенции учащихся
Задачи урока:
Образовательные:
. формировать и совершенствовать лексические, грамматические навыки, навыки чтения, аудирования, устной речи (порядковые числительные);
( множественное число существительных, структуры в PresentSimple)
. Формирование и развитие навыков аудирования;
. Тренировка произносительных навыков учащихся;
. Формирование и развитие грамматических навыков;
Развивающие:
. развивать фонематический слух;
. развивать внимание, память; воображение, мышление, логику;
. расширять кругозор учащихся.
Воспитательные:
. воспитывать у учащихся интерес к изучению английского языка.
Методы обучения:
. деятельностный метод обучения;
. создание проблемной ситуации;
. поисковый ;
. наглядно – иллюстративный;
. словесный.
Формы организации деятельности:
. индивидуальная;
. групповая;
. фронтальная.
Средства обучения:
. интерактивная доска;
. наглядные пособия;
. раздаточный материал;
. интерактивная презентация.
.
Тип урока: комбинированный
Ход урока:
1. Организационный момент.
Учитель: Goodmorning,children!
Ученики:Goodmorning!
2.Речеваязарядка
Учитель:Howareyoutoday?
Ученики(поочереди ) Fine ,thanks .And you ?
Учитель: What date is it today?
What day of the week is it today?
What is the weather like today?
What is the season now?
What is your favourite season?
(Ученики отвечают по цепочке.)
3. Сообщение целей и задач урока
Учитель: Today we are going to speak about your and Tiny’s birthday
Dwarf Tiny will come to us and tell us about his birthday party and we will have a good time.
We will learn and revise some grammar rules, do exercises, sing songs andplay games at our lesson today.
4. Фонетическая зарядка (Слайд 1)
Учитель:Lookandrepeat.
( Ученики повторяют хором, затем по одному.)
We have a date to celebrate
Which comes but once a year
And so today we’d like to say
From all of us to you:
Happy birthday!
Happy birthday!
Happy birthday to you!
5. Ex. 2, 3 p.17. Name letters:
А is the first letter of the ABC
B is the …, etc.
6.Dwarf Tiny has come to us today. (приветствие) The 15- th of February is his birthday and we are going to sing a song for him.
(учащиесяпоютпесню Happy birthday, dear Tiny ! )
6. Now Tiny wants to learn some information about your birthday.
(Слайд2)
When is your birthday?
When were you born?
How old are you?
Do you usually have a birthdayparty?
Whousually comes to your birthdayparty?
What kinds of presents do you like to get?
Do you usually have a birthday cake?
What do you eat and drink?
Do you dance, sing and play games?
Do you have a good time?
Thanks a lot. Well done!
I have already got some presents today.
Guess what presents I have already received.
Let us play!
(ученикипоцепочке ) :
Is it a book, a watch, a pen, a box of sweets, etc. )
Tell about your birthday, please!
( 2-3 учащихся рассказывают о своем дне рождения)(Слайд 3)
You like to get many presents. So we should know how to form plural nouns.
7.Now we will revise plural nouns.(Слайд4)
Look at the tables and read aloud,please.
(учащиесячитаютпоцепочкесуществительные )
Релаксация.
1.Повторениеза диктором.
2. Проговаривание текста песен.
3.Исполнениепесен.
8.Letuslistentothesongsandsingalltogether.
(УчащиесяслушаютдвепесниRegular PluralsиIrregular Plurals ипоютСлайд5)
A picture – a bee.
A flower – a tree.
A dolphin – a cat.
A pencil – a hat.
A window – a hen.
An apple – a pen.
Three pictures – two bees.
Five flowers – four trees.
Six dolphins – three cats.
Eight pencils – two hats.
Four windows – five hens.
Six apples – three pens.
A witch, a bus.
A bush, a fox.
A fish, a dish,
A glass, a box.
Two witches, three buses.
Five bushes, four foxes,
Six fishes, eight dishes
Nine glasses, two boxes.
A fairy , a try.
A berry, a spy.
A cherry a fly
A ferry, a cry.
Two fairies, three tries.
Six berries, twospies.
Nine cherries, fivespies.
Two ferries,some cries.
A big bad wolf,
the wolf’s fat wife.
A spoon and a fork,
а big sharp knife .
A tiny dwarf,
the dwarf’s red scarf .
One crispy loaf,
one and a half .
Two big bad wolves,
the wolves fat wives .
Some spoons and forks,
six big sharp knives .
Three tiny dwarves,
the dwarves’ red scarves
Five crispy loaves,
and three more halves .
Hey diddle,diddle, we change in the middle.
Tooth - teeth
Mouse – mice
Goose – geese
Foot – feet
Man – men
Woman – women
Child – children
Two deer met one deer
And said,« Hello,dear! »
One sheep saw three sheep
Who were fast asleep?
One moose loved two moose.
Which one to let loose?
What is your wish?Hundreds of fish.
The fisherman wishes for hundreds of fishes.
Sheep and deer and moose and mice.
Feet and teeth and seven dice.
Women, children, men and geese.
Memorise them piece by piece!
9.Thank you very much. It was great!
Самостоятельнаяработа.
10. We will do a test.
Mind regular and irregular plurals.
Don’t forget to put down your namе.
(Учащиеся выполняюттест )
10 Hand in your tests and write down your homework, please.
WB p.45, ex .3.
Textbook: ex. 7. р. 18.
Итог урока
Подведение итогов. Рефлексия.
Учитель: Thank you for your work. I want to know your impressions about the lesson. It is very important for me.Fill in the form, please.
Мини – анкета.
1. На уроке я работал активно / пассивно.
2.Своей работой на уроке я доволен / не доволен.
3.Урок показался мне коротким / длинным.
4. Материал урока мне был понятен / не понятен, полезен / бесполезен.
Комментарии
открытый урок
открытый урок