СКАЗКА - ЛОЖЬ ДА В НЕЙ НАМЕК
СКАЗКА - ЛОЖЬ ДА В НЕЙ НАМЕК
Мойдыс эськő кőть и важ,
Висталыштны петő гаж.
Сìйő абу кузь ни дженьыд,
Кывзы, мойдышта ме тэныд.
Олìсны да вылìсны…
В завершение тематической недели «Коми вежон» в детском саду был «организован» «Коми театр». Цель мероприятия - способствовать формированию у детей дошкольного возраста интереса к изучению коми языка через театрализованную деятельность.
Театральный репертуар открыли воспитанники старшей группы №5 со сказкой «Дзизгысь-дзазгысь гут» («Муха-Цокотуха»), в которой герои закончили свое вступление пляской «Краковяк».
Малыши средних групп №3 и №4 показали сказку «Вőрса чом» («Теремок») и в завершение пригласили всех зрителей в новый теремок песней «Уна блин».
Дети старшей - подготовительной группы №6 показали постановку «Гажа паракод», а самые маленькие актеры второй младшей группы №2 представили зрителям сказку «Вőрса керка» и закончили «сезон» песнями «Кыдзи кőчлőн чужан лунő» и «Кőч йőктő, йőктő».
Вот и мойдлы воис пом,
Видзодìсны ныв да зон.
Дзолюкъяснымӧс ко кутам
Овны велӧдны, то сэк
Му вылын ми лоам шуда!
Мойдӧ кежавлывлӧй век!
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Сценарий "Ворсыштам коми театрысь" | 18.01 КБ |
Предварительный просмотр:
Сценарий «Ворсыштам коми театрысь!» 26. 01. 2018 год
Звучит коми мелодия. Под музыку выходит сказочница в народном коми костюме, в руках большая книга «Мойдъяс».
Цель: Способствовать формированию у детей дошкольного возраста интереса к изучению коми языка, через театрализованную деятельность
Задачи:
Развивать музыкальные способности детей посредством различных видов музыкальной и театрализованной деятельности
Формировать у детей умение играть на коми народных инструментах
Воспитывать коммуникативные качества в процессе активного общения и участия в театрализованной игре.
Гаж мунőм:
Мойдысь: Видза оланныд, дона гőстьяс! Видза оланныд, челядь! Ме рад аддзыны тÌянőс и кора тÌянőс паныдасьны мойдкőд. Кőсъянныд?
- Аддзанныд, менам киын ыдджыд небőг. ТанÌ мойдъяс. Ни őти őткодьыс абу.
-Быд мойдыслőн эмőсь отсасьысьяс. И меным талун кутасны отсасьны 6-őд номера группаысь челядь, 5 őд номера группаысь челядь, 4-3 номера группаысь челядь, 2 – őд номера группаысь челядь, да налőн кагульнича – воспитатель. Быд группаысь челядь кутасны петны коми музыкальной инсрументон. Заводита мойдны.
Восьта книгалысь меддводза лист боксő да лыддя:
-Мойдыс эськő кőть и важ,
Висталыштны петő гаж.
СÌйő абу кузь ни дженьыд,
Кывзы, мойдышта ме тэныд.
ОлÌсны да вылÌсны…
őнÎ тÌян водзын петкőдласны аслыспőлőс гаж-мойд «Дзизгысь-дзазгысь гут». Видза корам!
Сказка «Дзизгысь-дзазгысь гут» - петкőдлőны челядь 5 групаысь
Мойдысь: Кутшőм миян Ижмаын шань да збой челядь быдмőны! Быттьő мойдысь петőмаőсь!
Сикса челядь котырой,
Пармаса ныв – пияной,
Видзвывса яр дзоридзьяс,
Радейта ме тÌянос!
Видза кора петны сцена вылő да петкőдлыны Изьванумлысь йоктом!
Пляска «Краковъяк» старшая группа
Ведущий: Молодечьяс, кужанныд йоктыны!
Мойдысь:А őн1 т1ян водзын петкодчасны 4-3 номера группаысь челядь.
Нőдкыв:
Лэчыд пиня, гőна, да тшыг кынőма
- КодÌ тайő?
Челядь: Кőин
Мойдысь: Видзőдыштам, ёртъяс вылő
Сказка «Вőрса чом»
(Комиőдőм роч мойд «Теремок»)
Оформление: сувтőдалőма пуяс, шőрын сулалő чом. Заводитő мойдсő кагульнича.
Ставőн сьылőны да оркестрőн ворсőны «Уна блин» сьыланкыв
Мойдысь: КажитчÌс тÌянлы мойдыс? Меным зэв ёна кажичис! Ок и кужőны нывкаяс да зонкаяс гажőдчыны.
Мойдысь:-Пемосъястогыс мойдыс гажтом. Найо и шмонитоны, и дурыштоны кужоны дзик мортъяс моз жо.И катша-катша – китш –котшыд, дзодзогыд, код1 кывто – като…
Косъянныд сыкод тодмасьны? С1дзко сюся видзодой.
«Гажа паракод», петкőдчасны тÌян водзын 6-őд номера группаысь челядь! Корам!
Оформление: Сулалő паракод, мыръяс.
Мойдысь: СэнÌ тÌ тőдмасянныд татшőм лэбачкőд.
Кузь бőжа, сьőд юра, еджыд морőса
Код1 тайо? (катша)
Оформление: зал шőрын сулалő бумагаысь вőчőм паракод, парокод пытшкын сулалő капитан. Став зверъяс да джиджъяс пырőны уна пőлőс коми инструментон.
Ставőн сьылőны «Кыдзи кőчлőн чужан лунő», «Кőч йőктő, йőктő»
Мойдысь: Мойдыд надзőник мунő водзő. Менам небőгын уна лист бок, сÌдзкő, уна геройőс на ми паныдавлам. Вот татőн гижőмаőсь őти йылысь:
Лёктор некодлы оз вőч, дженьыд бőжа полысь… (кőч)
- КодÌ тайő?
Челядь: Кőч
Зэв наян, мича, кузь бőжа
- КодÌ тайő?
Челядь: Руч
Лэчыд пиня, гőна, да тшыг кынőма
- КодÌ тайő?
Челядь: Кőин
Мойдысь: Ми кужам нюмъявны, ёртъяс вылő видзőдны.
Сказка «Вőрса керка» 2 младшая группа
Коми инструмент: зиль-зёль
Оформление: шőрын сулалő керка
КНП«Кőч йőктő, йőктő»
Мойдысь:
Вот и мойдлы воис пом,
ВидзодÌсны ныв да зон.
Дзолюкъяснымос ко кутам
Овны велодны, то сэк
Му вылын ми лоам шуда
Мойдо кежавлывлой век!
-Аттьо видзодысьяслы, медся ыджыд аттьо артистъяслы – челядьлы, кагульничаяслы, татшом гажысь. Аддзысьлытодз!